dinsdag 26 juli 2011

Zion National Park

Vandaag een korte reisdag gehad naar Springdale, net ten zuiden van het Zion National Park. De route leidde ons naar de East-entrance en was dus direct al erg mooi. Hoge bergen en vreemd geƫrodeerde bergwanden. Tussendoor zagen we nog Bighornsheep langs de weg lopen.

Na enkele kilometers ga je door een tunnel van ongeveer 1 mijl lang en daarna slinger je naar een diep dal naar beneden. Eerst weer even het visitorscenter bezocht en daar bekeken wat de mogelijkheden waren. Gezien de enorme warmte besloten we eerst in te checken in het hotel, zodat we even bij het zwembad konden afkoelen. Voor die verkoelende duik hebben we in een naastgelegen restaurantje geluncht. Nou, dat was een hele maaltijd. Toby en ik hadden gekozen voor een Original Cheeseburger. Werkelijk zo dik belegd dat ik daar echt mijn kaken niet ver genoeg voor open kon krijgen. Daar krijg je dan ook nog eens French Fries bij en dan heb je echt wel genoeg om ook nog eens een kilometer of 5 door het berglandschap te kunnen maken.

Het Zion NP mag je alleen maar met een speciale vergunning in. Van het plaatsje Springdale tot het visitorscenter kun je met de town-shuttle en binnen het park met de parkshuttle. Die stopt op alle interessante plaatsen en wij hebben vanaf de Zion Lodge de wandeling naar de Emeraldpools gemaakt. Kleine meertjes of poelen die op 3 hoogteniveaus liggen. Bleek nog een aardige klim. Vandaar zijn we naar de Grotto Trail gegaan en weer met de shuttle terug.

In Springdale hebben we bij een Pizza-boer 2 pizza's besteld en wat te drinken. De pizza's daar vanuit de doos opgepeuzeld en met de refills is dat drinken ook ideaal. Je kunt blijven bijtanken.

De kids hebben vanavond weer gezwommen en wij naast het zwembad onder de wederom zwoele avondhemel een boekje gelezen.

We wilden nog een flesje wijn halen, maar gisteren en vandaag viert men in Utah de Pioneers Day. Een soort Independence Day, maar dan voor uitsluitend Utah. Alle liquor-stores zijn dan gesloten. Effen balen.